Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu „Społeczna odpowiedzialność nauki II”


AKTUALNOŚCI     Edycja IV


Uroczyste zakończenie IV edycji Nyskiej Akademii Młodego Odkrywcy

Po raz czwarty aula PANS w Nysie stała się miejscem pełnym inspiracji i naukowych odkryć – odbyło się tam uroczyste zakończenie kolejnej edycji Nyskiej Akademii Młodego Odkrywcy. Tegoroczna odsłona projektu była wyjątkowa pod wieloma względami, a intensywność zajęć sprawiła, że młodzi uczestnicy mieli okazję do prawdziwie wciągającej przygody z nauką.
Podczas pierwszego tygodnia ferii zimowych uczniowie klas IV–VIII nyskich szkół podstawowych zanurzyli się w świat nauki, eksplorując zagadnienia związane ze zrównoważonym rozwojem. Warsztaty przybliżały uczestnikom kluczowe kwestie dotyczące ochrony środowiska, rozwoju osobistego, zdrowia fizycznego i psychicznego oraz nowoczesnych technologii kształtujących przyszłość ludzkości.
W ramach Akademii odbyły się zajęcia prowadzone przez wykładowców PANS w Nysie, którzy dzielili się swoją wiedzą i pasją w następujących dziedzinach:

Zajęcia łączyły teorię z praktyką, angażując uczestników w eksperymenty, ćwiczenia i zadania, które pozwalały na lepsze zrozumienie naukowych zagadnień oraz ich zastosowania w codziennym życiu. Cieszy nas ogromnie, że młodzi odkrywcy wykazali się aktywnością, kreatywnością i umiejętnością pracy zespołowej. W ostatnim dniu zajęć uczestnicy wzięli udział w zabawach przygotowanych przez studentki kierunku Pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz mieli okazję poznać techniki pierwszej pomocy podczas warsztatów przygotowanych przez studenckie koło naukowe COR z ratownictwa medycznego. Nyska Akademia Młodego Odkrywcy to nie tylko cykl zajęć – to inspiracja do poszukiwań, rozwijania pasji i zdobywania wiedzy w duchu odpowiedzialności za środowisko. Mamy nadzieję, że zdobyte doświadczenia staną się dla uczestników motywacją do dalszego rozwoju i realizacji swoich marzeń.

Gratulujemy wszystkim absolwentom Akademii i życzymy im wielu sukcesów na ścieżce naukowej i osobistej!





🥦🌍 NAMO – zdrowie i aktywność w trosce o przyszłość! 🏃‍♂️💡

Czwartkowe zajęcia obfitowały w kolejne inspirujące wydarzenia w Nyskiej Akademii Młodego Odkrywcy! ✨
🧘‍♂️ Psychofizyczne kształtowanie człowieka z dr n. o zdr. Ewą Szurą – uczestnicy poznali znaczenie prawidłowej postawy ciała i dowiedzieli się, jakie skutki może mieć długotrwałe przyjmowanie nieprawidłowych pozycji. 📏👣 Omówiono wady postawy, takie jak zamknięta klatka piersiowa, okrągłe plecy i pozamykane biodra. Dodatkowo dzieci z ogromnym zaangażowaniem uczestniczyły w grach i zabawach słownych i ruchowych, co było świetnym połączeniem nauki i aktywności fizycznej! 🏀🤸‍♀️
🥗 Dietetyka z dr inż. Marzeną Zołoteńką-Synowiec – warsztaty miały na celu podniesienie świadomości ekologicznej uczestników oraz uświadomienie, jak dieta może wspierać zdrowie człowieka i chronić środowisko. 🌿💚 Omówiono koncepcję diety planetarnej – nowoczesnego, zrównoważonego podejścia żywieniowego, które nie tylko sprzyja zdrowiu, ale także pomaga ograniczyć negatywny wpływ na planetę. 🌎🍏 Młodzi odkrywcy dowiedzieli się, jak odpowiedzialne wybory żywieniowe mogą kształtować przyszłość naszej planety!
To był dzień pełen wiedzy, ruchu i inspiracji! Dziękujemy uczestnikom za aktywność i chęć odkrywania nowych tematów! 💙


🎶💄 NAMO – muzyka, kreatywność i naturalna pielęgnacja! 🌿🎷

W środę młodzi odkrywcy wzięli udział w dwóch niezwykle inspirujących blokach zajęć projektowych, które pobudziły ich wyobraźnię, kreatywność i świadomość ekologiczną! 💡✨
🎵 Jazz i muzyka estradowa z dr Mariuszem Drożdżalem – uczestnicy poznali świat dźwięków poprzez ruch i improwizację, co wzbudziło mnóstwo pozytywnych emocji! 💃🎶 Warsztaty pomogły im rozwijać wrażliwość muzyczną, nauczyły świadomego słuchania oraz odkrywania roli rytmu, dynamiki i kolorystyki brzmieniowej w muzyce. Dodatkowo zdobyli cenną wiedzę na temat prawidłowego kształtowania oddechu, co jest kluczowe w grze na instrumentach i śpiewie! 🎺🎤
💆‍♀️ Kosmetologia z mgr Agnieszką Pulik – uczestnicy odkryli, jak naturalne składniki mogą być wykorzystywane do tworzenia własnych kosmetyków pielęgnacyjnych. 🌿🍯 Dowiedzieli się, dlaczego ekologiczne podejście do pielęgnacji skóry jest korzystne zarówno dla zdrowia, jak i dla środowiska. 🌍💚 Praktyczna część warsztatów obejmowała testy skórne, diagnostykę oraz analizę certyfikatów ekologicznych kosmetyków, co pozwoliło uczestnikom świadomie wybierać produkty zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju.
Oba warsztaty były nie tylko edukacyjne, ale także pełne radości, kreatywności i inspiracji! 🎶💄 Uczestnicy nie tylko zdobyli nową wiedzę, ale także mieli okazję doświadczyć jej w praktyce – poprzez muzykę i ruch, a także poprzez samodzielne eksperymentowanie z naturalną pielęgnacją.
Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie i pasję do odkrywania nowych dziedzin! 🤗💙
#NAMO #NyskaAkademiaMłodegoOdkrywcy #Jazz #MuzykaEstradowa #Kosmetologia #NaturalnaPielęgnacja #EkoBeauty #Kreatywność #Edukacja #MłodziOdkrywcy 🎷💄🌿✨


We wtorek odbyły się dwa inspirujące bloki zajęć projektowych! 🚀
💻 Informatyka z dr inż. Adamem Dudkiem – podczas warsztatów młodzi odkrywcy zastanawiali się, jak mądrze korzystać z Internetu, by był on przyjazny zarówno dla nas, jak i dla klimatu. Celem zajęć było uświadomienie uczestnikom, w jaki sposób informatyka – jako dziedzina nauki i techniki – pozytywnie i bezpowrotnie wpływa na ochronę środowiska naturalnego. Spotkanie było nie tylko okazją do zdobycia nowej wiedzy, ale także do rozwijania kreatywności.
🌍 Zrównoważony rozwój z dr inż. Piotrem Chwastykiem – zajęcia uświadomiły młodym odkrywcom, jak istotne jest dążenie do postępu technologicznego bez szkody dla środowiska. Warsztaty pobudziły ich wyobraźnię i wywołały dyskusję o przyszłości naszej planety oraz odpowiedzialności, jaka spoczywa na ich pokoleniu. 🌱💡 Eksperymenty przeprowadzane były przy użyciu zestawów doświadczalnych Horizon, dzięki czemu uczestnicy mogli na własne oczy zobaczyć, jak działają odnawialne źródła energii. 🔋⚡ Dzięki różnym ogniwom paliwowym mieli okazję porównać ich właściwości i odkryć potencjał „zielonej” energii!
Dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie i wspólnie spędzony czas! 🤗💙


W poniedziałek ruszyła zimowa edycja projektu NAMO Nyska Akademia Młodych Odkrywców! W tym dniu nasi młodzi odkrywcy mieli okazję uczestniczyć w dwóch fascynujących zającach: Architektury, prowadzonej przez mgr inż. arch. Ewę Matras, oraz Ekonomii, z dr inż. Adrianą Halikowską.
Młodzież została podzielona na grupy, a celem zajęć było zapoznanie uczestników z podstawowymi zagadnieniami z zakresu ekologii i energooszczędności w architekturze oraz zrównoważonego oszczędzania, które uwzględnia troskę o środowisko i społeczeństwo.
Z niecierpliwością czekamy na kolejne inspirujące spotkania!


Dnia 31 stycznia odbyło się spotkanie organizacyjne z rodzicami dzieci uczestniczących w projekcie NAMO - Nyska Akademia Młodego Odkrywcy. Podczas spotkania omówione zostały szczegóły dotyczące zajęć oraz harmonogram bloków tematycznych. NAMO to wyjątkowy projekt, który ma na celu przekazywanie wiedzy oraz organizację warsztatów dla dzieci z klas 4-8 szkół podstawowych, umożliwiając im rozwijanie swoich zainteresowań i pasji w różnych dziedzinach nauki.

W ramach projektu Uczelnia zapewnia uczestnikom bezpłatne materiały niezbędne do zajęć dla poszczególnych bloków tematycznych. Każdy uczestnik otrzyma koszulkę z logotypami projektu oraz zestaw notes i długopis. Dodatkowo, każdego dnia zajęć uczestnicy będą mieli zapewniony ciepły posiłek.


📢 UWAGA, RODZICE! 📢

Zapraszamy na zebranie rodziców dzieci biorących udział w zimowej edycji NAMO – Nyskiej Akademii Młodego Odkrywcy! ❄🔬

📅 Kiedy? Piątek, 31 stycznia
🕞 Godzina: 15:30
📍 Gdzie? PANS w Nysie, ul. Obrońców Tobruku 5, sala 14C

Podczas spotkania omówimy wszystkie ważne sprawy organizacyjne związane z udziałem dzieci w projekcie. Szczegóły znajdziecie również w wiadomościach mailowych.

Do zobaczenia! 👋😊

Zespół NAMO







Projekt dofinansowany przez Ministerstwo Edukacji i Nauki w ramach programu pod nazwą "Społeczna odpowiedzialność nauki II"